جدیدترین مطالب پزشکی

روش تهیه سالاد لوبیا سبز و نخودفرنگی/خواص باورنکردنی نخود سبز

سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶

روش تهیه سالاد لوبیا سبز و نخودفرنگی/خواص باورنکردنی نخود سبز

 

مواد لازم

لوبیا سبز ۵۰۰ گرم
روغن زیتون یا آفتابگردان ۱ قاشق غذاخوری
زنجبیل رنده شده ۱ قاشق غذاخوری
عسل ۲ قاشق غذاخوری
سس سویا ۱ قاشق چایخوری
روغن کنجد ۱ قاشق چایخوری
نخود فرنگی ۱ فنجان
کنجد ۲-۳ قاشق چایخوری
سیاه دانه ۲-۳ قاشق چایخوری

روش تهیه سالاد لوبیا سبز و نخودفرنگی/خواص باورنکردنی نخود سبز
روش تهیه سالاد لوبیا سبز و نخودفرنگی/خواص باورنکردنی نخود سبز

طرز تهیه:

قابلمه بزرگی را پر از آب کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید. زمانی آب جوش آمد لوبیا سبز را داخل آن بریزید و ۴ دقیقه بپزید. سپس نخود فرنگی را به آب در حال جوش اضافه کنید و ۳-۴ دقیقه بپزید. دقت کنید که در این نوع سالاد، سبزیجات نباید بیش از حد پخته و له شوند و باید تردی خود را حفظ کنند. سپس سبزیجات را با آب سرد آبکشی کنید و کنار بگذارید تا آب آن کاملا خارج شود. هر از گاهی آبکش را تکان دهید تا آب زودتر خارج شود.

در این فاصله سس سالاد را آماده کنید. روغن زیتون، زنجبیل، عسل، سس سویا، روغن کنجد را در کاسه کوچکی با هم ترکیب کنید. ماهیتابه بزرگی را روی حرارت متوسط قرار دهید و سس را داخل آن بریزید. سس را ۱-۲ دقیقه حرارت دهید و هم بزنید تا کمی غلیظ شود.

 

لوبیا سبز و نخود فرنگی را داخل ماهیتابه بریزید و خوب هم بزنید و با سس ترکیب کنید. سالاد را به میزان دلخواه با نمک و فلفل سیاه مزه دار کنید. حدود ۳۰ ثانیه سبزیجات را تفت دهید. در آخر مقداری کنجد و سیاه دانه روی سالاد بریزید. سالاد لوبیا سبز و نخود فرنگی را داخل ظرف مناسب بکشید و بصورت گرم سرو کنید.

 

خواص باورنکردنی نخود سبز

روش تهیه سالاد لوبیا سبز و نخودفرنگی/خواص باورنکردنی نخود سبز
روش تهیه سالاد لوبیا سبز و نخودفرنگی/خواص باورنکردنی نخود سبز
  • نخودسبز، سرشار از پروتئین، ویتامین و موادمعدنی هست.
  • منبع عالی فیتونیوترینت هست. آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C نقش مهمی در کاهش آسیب های قلبی عروقی دارد. این ترکیب مفید، رادیکال های آزاد موجود در بدن را خنثی می کند.
  • فولات آن خطر بروز نقص عصبی مادرزادی را کاهش می دهد.
  • ویتامین K بدن را که به ویتامین K۲ تبدیل خواهد شد، تامین می کند. ویتامین K۲ برای حفظ ماده معدنی در استخوان مهم هست.
  • فولیک اسید و ویتامین B۶، مانع از بروز هموسیتئین، ماده خطرناکی مربوط به پوکی استخوان خواهد شد.
  • با افزایش انرژی، مانع از خستگی مفرط و بی حوصلگی خواهد شد.
  • مصرف میزان بالای این گیاه که حاوی آهن هست، مانع از بروز کم خونی خواهد شد.
  • سرشار از فیبر غذایی هست، در نتیجه مصرف آن به افرادی که از یبوست رنج می برند، توصیه خواهد شد.
  • در بهبود کلسترول بالا بسیار موثر هست.
  • آهن و ویتامین C، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.
  • لوتئین موجود در آن، خطر تباهی لکه زرد و آب مروارید را کاهش می دهد.
  • با سرطان مقابله می کند.
  • افرادی که از نقرس رنج می برند، از خوردن نخود سبز پرهیز کنند. زیرا نخود حاوی ماده ای به نام پیورینز هست که تولید اسید اوریک را افزایش می دهد.
روش تهیه سالاد لوبیا سبز و نخودفرنگی/خواص باورنکردنی نخود سبز
روش تهیه سالاد لوبیا سبز و نخودفرنگی/خواص باورنکردنی نخود سبز

روش تهیه سالاد لوبیا سبز و نخودفرنگی/خواص باورنکردنی نخود سبز

 

روش تهیه سالاد نودل تند و نکاتی مهم در مورد مصرف نودل

طرز تهیه سالاد ترکی همراه با خواص سماق

طرز تهیه سالاد انار و عدس / یک غذای رژِیمی خوشمزه

طرز تهیه سالاد پاستا با مرغ / خواص غذایی پاستا

طرز تهیه ی سالاد کرفس/خواص کرفس

سالاد زیتون

چگونه سالاد و پیش غذای ایتالیایی درست کنیم

طرز تهیه سالاد اسفناج و قارچ ایتالیایی/ خواص قارچ

طرز تهیه سالاد بوقلمون و خواص گوشت بوقلمون

طرز تهیه سالاد اندونزی بسیار خوشمزه همراه با ۱۱ خاصیت کلم قرم