0

لاغری سریع

لاغری سریع با غذاهای رژیمی

مارس 1, 2017 در 7:22 ق.ظ توسط

ghazaye rezhimi-laghari sari

یاد کرفتن غذاهای رژیمی و آشپزی رژیمی روند لاغری سریع را تندتر میکند.شما میتوانید با پخت غذاهای لذیذ و خوشمزه و رعایت نکاتی از آشپزی رژیمی غذایی کم کالری و باب میل خود را داشته باشید.در اینجا طرز تهیه 3 غذای خوشمزه که البته رژیمی هم هستند را مطالعه نمایید

فیله ماهی با سبزیجات

مواد لازم برای 4 نفر:

•    فیله ماهی سفید یا تیلاپیلا 450گرم
•    نمک 3/4 قاشق چای خوری
•    فلفل 1/4 قاشق چای خوری
•  روغن زیتون 1 قاشق مرباخوری
•    موسیر خرد شده 2 عدد
•    سیر خرد شده 1 حبه
•    کدو سبز 4 عدد کوچک خلال شده به طول 10 سانتی متر
•    عصاره مرغ یا گوشت 3/4 فنجان
•    گوجه فرنگی خرد شده 4 عدد
•    ریحان تازه خرد شده 1/2فنجانlaghari sari ba ghazaye rezhimi

طرز تهیه:

1- روغن زیتون را درون ماهیتابه ریخته و با حرارت ملایم گرم نمایید.

2- موسیر و سیر خرد شده را تا زمانی که موسیرها شفاف شوند، تفت دهید. کدو سبز را اضافه کرده و برای یک تا دو دقیقه تفت دهید و سبزیجات سرخ شده را کنار بگذارید.

3- فیله ماهی را به چهار قسمت تقسیم کرده و تا زمانی که دو طرف قطعات طلایی رنگ شود، سرخ نمایید.

4- عصاره مرغ یا گوشت، گوجه فرنگی و ریحان تازه خرد شده را افزوده و اجازه دهید مخلوط کامل بپزد.

کالری دریافتی برای هر نفر: 195 کیلوکالری

آشپزی رژیمی

کیمچی سریع (ترشی کره ای)
ارزش غذایی برای ۱ نفر : 37 کیلوکالری

مواد مورد نیاز برای هشت نفر :

کاهوی چینی، خرد شده: 8 لیوان
سیر، خرد شده: 2 حبه
آب: یک چهارم لیوان
سرکه سفید: 2 قاشق غذاخوری
روغن کنجد: 1 قاشق غذاخوری
زنجبیل تازه، رنده شده: 2 قاشق چایخوری
نمک: سه چهارم قاشق چایخوری
شکر: نصف قاشق چایخوری
فلفل قرمز: نصف قاشق چایخوری
هویج، پوست کنده و رنده شده: 1 عدد
پیازچه، خرد شده: 3 عددghazaye rezhimi-laghari sari

طرز تهیه:

کاهو، سیر و آب را در یک قابلمه بزرگ ریخته و حرارت دهید تا آب به جوش آید. سپس حرارت را کم کنید. محتویات قابلمه را 2-1 بار بهم زنید و 5-4 دقیقه صبر کنید تا کاهو و سیر نرم شوند.
• در یک کاسه بزرگ سرکه، روغن، زنجبیل، نمک، شکر و فلفل قرمز را با هم مخلوط کنید.
• کاهو، پیازچه و هویج را به محتویات کاسه اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. قبل از سرو 25 دقیقه ظرف را در داخل یخچال قرار دهید

آشپزی رژیمی به شما کمک میکند در ضمن لاغری سریع، از سلامتی و تندستی و تناسب اندام نیز برخوردار باشید.

بوقلمون به سبک کشور پرو
ارزش غذایی برای 1 نفر : 94 کیلوکالری

مواد مورد نیاز برای یک نفر :

سویا سس: 1قاشق چای خوری
روغن زیتون: 1قاشق چای خوری
پاپریکا: 1قاشق چای خوری
سیر: 2حبه ، له شده
پونه خشک شده: 1/2قاشق چایخوری
زیره سبز: 1/8 قاشق چایخوری
فلفل کمی
نمک کمی
سینه بوقلمون: 1/8عدد

tarz tahie booghalamoon

طرز تهیه:

چنانچه برای آخر هفته مهمان های زیادی دارید بهتره سینه بوقلمون کبابی را برای این مهمانی پرجمعیت امتحان کنید. یک سینه بوقلمون با استخوان یک و نیم کیلویی، در حدود 750گرم گوشت لخم بی استخوان را شامل می شود. بایستی خاطر نشان کنیم که این گوشت به شدت خوش طعم و آبدار می باشد .1.برای تهیه ترکیب طعم دهنده گوشت، در یک پلاستیک بزرگ زیپ دار ( پلاستیک های زیپ کیپ) سویا سس، روغن، سیر، پاپریکا ، پونه ، زیره ، فلفل و نمک را مخلوط کنید؛ به این ترکیب بوقلمون را اضافه کنید. هوای داخل کیسه را خارج کرده و آن را ببندید؛ آن را زیر و رو کنید تا مواد روی بوقلمون را بپوشانند.کیسه را در یخچال گذاشته و گه گاه آن را برگردانید. حداقل 3 ساعت در یخچال بماند یا در طول شب. 2.دمای فر را به 450 درجه فارنهایت برسانید. روی سینه فر را کاغذ فویل بکشید. بوقلمون را روی آن قرار داده و باقی مانده ترکیب طعم دهنده را روی آن بریزید. اجازه دهید به مدت 15 دقیقه کباب شود. دمای فر را به 325 درجه کاهش دهید ؛ به کباب کردن ادامه دهید ، و گه گاه از آب گوشت جمع شده در سینی روی بوقلمون بریزید.در این دما به پختن کامل گوشت ادامه دهید تا حدی که با سوراخ کردن گوشت به وسیله چنگال ،آب گوشت به راحتی در بین بافت آن حرکت کند، در حدود 1 ساعت. پیش از برش دادن آن 10 دقیقه صبر کنید. قبل از مصرف پوست روی آن را جدا کنید

لاغری سریع

 

برچسب‌ها, , , , , , , ,

پاسخ دهید