جدیدترین مطالب پزشکی

7 اشتباه رایج برای کاهش وزن و لاغری

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶

۷ اشتباه رایج برای کاهش وزن و لاغری

دسته بندی : لاغری سریع تاریخ : چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶

از بین بردن چند کیلو اضافه وزنی که پس از تعطیلات، پس از بارداری یا پس از دوران افسردگی‌تان بدست آورده‌اید، کار خیلی سختی هست. حتی بعضی‌ها به چاق شدن بیشتر تمایل دارند، چرا که سوخت و ساز بدنشان کندتر از بقیه هست.

برای اینکه بتوانید وزنتان را کم کنید، بدون اینکه نا امید شوید باید کارهای زیادی را انجام دهید. چیزی که باید درباره‌ی کاهش وزن بدانید، این هست که کاهش وزن یک فرایند تدریجی هست و زمان بر هست. در حقیقت کاهش وزن با سرعت زیاد، فقط باعث خواهد شد ضعیف و بیمار شوید! اگر تصمیم دارید که وزن کم کنید، در این راهنما کارهایی را که نباید انجام دهید، خواهید خواند.

  1. رژیم‌های دیوانه وار نگیرید

برنامه‌های غذایی خیلی زیادی وجود دارند که ادعا می‌کنند با رعایت آن‌ها بسرعت وزنتان کم می‌شود. در این رژیم‌ها غرق نشوید! رژیم غذایی را انتخاب کنید که همسو و مطابق بدن و سبک زندگی‌تان هست. رژیم‌های غذایی در مورد همه یکسان جواب نمی‌دهد، پس اگر مشاهده کردید که رژیمی روی دوستتان بخوبی کار کرده، می‌توانید از آن رژیم بهره ببرید، اما باید با توجه به نیازهای خودتان، اصلاحش کنید.

اشتباهات رایج در برنامه کاهش وزن

اشتباهات رایج در برنامه کاهش وزن

  1. مثل یو یو رژیم نگیرید

خیلی‌ها مثل یو یو رژیم می‌گیرند. این کار می‌تواند فوق‌العاده خطرناک باشد و به سلامت بدنتان آسیب برساند. به یک رژیم غذایی بچسبید و همین که به هدفتان رسیدید، حواستان را جمع کنید تا دوباره به پرخوری نیفتید! (آیا شما هم رژیم یو یو می‌گیرید؟)

  1. بیش از اندازه ورزش نکنید

شاید پیش خودتان فکر کنید که اگر چند ساعتی به هر جلسه‌ی تمرینی‌تان در روز یا هفته اضافه کنید، قطعاً سریع‌تر وزنتان کم می‌شود. اما حقیقت این هست که بدن شما هم به کالُری احتیاج دارد و زمانی که شما هرچه انرژی داشتید را صرف ورزشتان کردید، احساس خستگی و کوفتگی به شما دست خواهد داد. حتی ممکن هست با ورزش بیش از اندازه، به عضلات و بدنتان صدمه هم بزنید!

مقاله مرتبط: اشتباهات رایج در رژیم کاهش وزن
  1. قرص‌های کاهش وزن نخورید

قرص‌های لاغری یا چربی‌سوز کلی مواد شیمیایی به بدن شما وارد می‌کنند. بدن شما ممکن هست توسط این مواد، آسیب‌هایی جبران ناپذیر ببیند. جدای از اینکه مصرف چنین قرص‌هایی در شرایط بد می‌تواند کشنده باشد، قطعاً پی خواهید برد که پوستتان خراب شده، سیستم گوارشتان بهم ریخته و دیگر اتفاقات این چنینی.

مزایا و معایب لیپوساکشن

  1. به سراغ عمل‌های جراحی نروید

جراحی‌هایی همچون لیپوساکشن و کوچک کردن معده، اهدافی پزشکی دارند، و به هیچ عنوان نباید به آن‌ها به چشم عمل‌های زیبایی نگاه کنید. پس از عمل جراحی باید خیلی خیلی مراقبت چیزهایی که می‌خورید باشید، چرا که غذاهای زیادی برایتان مشکل ایجاد خواهند کرد. این دیگر به انتخاب شما بستگی دارد که آیا سلامتی را به ظاهر خوب می‌فروشید و عمل می‌کنید؟ حتماً در این رابطه با پزشکتان مشورت نمایید و از توصیه‌های او بهره ببرید.

  1. هیچ‌وقت تعادل بین تغذیه و ورزش را بهم نزنید

کاهش وزن صحیح تنها از طریق حفظ تعادلی سالم بین تغذیه و ورزش پدید خواهد آمد. پس متعادل باشید و به خودتان گشنگی ندهید و بدنتان را از مواد مغذی محروم نسازید. خوب بخورید و ورزش کنید.

  1. در غذاهای سالم هم پر خوری نکنید

مواد غذایی سالم و فراوانی وجود دارد که برای کاهش وزن پیشنهاد می‌کنند. اما این بدین معنی نیست که می‌توانید بدون هیچگونه نگرانی به وسط سفره شیرجه بزنید! برای اینکه وزنتان کم شود، هر چیزی را باید به اندازه‌ی صحیح مصرف کنید. اگر می‌خواهید وزن کم کنید و خوش اندام شوید، باید خیلی صبور باشید. سریع وزن کم کردن باعث خواهد شد تا پوستتان شل و آویزان شود و نسبت به سنی که دارید پیرتر بنظر برسید. آبرومندانه وزن کم کنید!